TC13 : Conbericht und Bilder

  • Hallo ihr Lieben,


    wie einige von euch wissen, bin ich vom amerikanischen Magazin Freelance Traveller angefragt worden, ob ich einen Conbericht über das TC schreiben könne. Der Bericht liegt der Orga zum Absegnen vor. Frage an die Runde (und die Orga): kann ich hier die Bilder ins Forum setzen, die ich gerne dem Bericht beilegen würde, und die jeweils Abgebildeten teilen mir dann mit, ob sie diese Bilder von sich zur Veröffentlichung freigeben? Scheint mir die sinnvollste Methode zu sein.


    Niemand (auch nicht Dr. Cyprian Eldar) wird im Conbericht schlecht dargestellt. Großes Schneeflöckchenehrenwort.


    Ihr dürft nein sagen.


    Liebe Grüße

    Bene

  • Mich würde tatsächlich der Bericht interessieren. Besteht die Möglichkeit, den Bericht zu bekommen? Nicht falsch verstehen - wir kennen uns nicht gut genug, als dass ich blind „ja“ sage, ohne den Text gelesen zu haben, wenn er mich evtl. betrifft...

    Dr. Daniel Jorgensen - Lebensmittelchemiker - CFD Iason

    Sergeant Aidan Thain - Colonial Special Forces - Battlestar Acheron

    Captain Richard Mortimer Minden IV. - Chief Medical Officer - CFD Iason




  • ...dann bin ich einfach „nur so“ neugierig auf deinen Bericht. Wie kommt es, dass sich ein amerikanisches SciFi Magazin sich für TC interessiert?

    Dr. Daniel Jorgensen - Lebensmittelchemiker - CFD Iason

    Sergeant Aidan Thain - Colonial Special Forces - Battlestar Acheron

    Captain Richard Mortimer Minden IV. - Chief Medical Officer - CFD Iason




  • Es gab wohl mal einen gescheiterten Versuch, in den USA Traveller-LARP zu etablieren, und der Editor denkt sich, dass ein Bericht über ein erfolgreiches SciFi-LARP-Projekt hier jenseits des Teiches die Traveller-Szene zu weiteren Versuchen ermutigen würde.


    Ich musste, dem amerikanischen Stil entsprechend, einiges etwas überlebensgroß darstellen - aber ich denke, die Bilder sprechen ja für sich und zeigen, dass es auch ohne Übertreibung ein unheimlich großes und atmosphärisches Projekt ist.

  • Hab gerade die Freigabe der Orga für den Text (danke, Anne!). Sobald ich von Natalie die Korrekturen bekommen und verarbeitet habe, poste ich ihn hier.


    Dann fehlen mir noch die Freigaben der abgebildeten Personen auf den Bildern. Wie mach ichs? Eröffne ich hier auf der TC-Seite ein Album und stelle dann die Bilder in den Thread? Ihr nennt mir dann die Nummern der Bilder, auf denen ihr erscheint, und sagt OK oder nicht OK?

  • Ich würde fast sagen, dass du die Bilder hier in den Thread hängst und wir die entsprechenden Leute anstupsen. Ich vermute nämlich, dass du sonst ggf. sehr lange warten musst, bis alle abgebildeten Leute sich zurückmelden^^


    Und nebenbei, ich war von deinem Bericht ziemlich gerührt, weil du so begeistert warst... das freut einen einfach zu hören :)

  • Doc Stock hier. ;)


    Ich gehe davon aus, ich bin nicht drin. Wenn ich damit richtig liege, nicht weiterlesen. *g*


    Wenn ich damit nicht richtig liege, kriegst du mein Ok frühestens, wenn ich weiß was drin steht und welches Bild es ist. ;)


    *sich wieder in sein Büro verkriech*

  • Das ist völlig OK.


    Du warst der Psychologische Offizier mit ohne Augenlicht, richtig? Ahem, ja. Ich muss gestehen, dass ich Dich extra aus der Bildersache rausgenommen habe, weil ich davon ausging, "wie soll er mir sein OK geben, wenn er das Bild von sich nicht sehen kann". Nichts für ungut.

  • So, hier ist der (noch von der Orga unkorrigierte) Text. Mir fehlt noch der Name des bärtigen Schiffsarztes?


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    AFTER ACTION REPORT:

    TWELVE COLONIES 13 – A BITTER SWEET SYMPHONY

    BATTLESTAR GALACTICA LARP


    Time: Oct 25 to 28, 2018

    Location: Area E Gefechtsstandbunker Erndtebrück, Germany

    Host: Black Hole e.V. ( www.twelve-colonies.de )

    Number of players: 60



    This was the thirteenth in a series of live-action roleplaying conventions in the setting of the newer Battlestar Galactica television series. Space-opera and hard science fiction settings are far less common in LARP than post-apocalyptic or fantasy backgrounds, because of the lack of suitable locations and the monstrous effort it takes to make the average venue look like a believable space ship or orbital station.



    THE LOCATION


    There is a (comparatively) large number of castles and old half-timbered farms in Germany and Britain that are available to fantasy LARP orga teams, and in a pinch, a bunch of Roman-style tents on a moderately forested site will suffice to create a suitable fantasy atmosphere. Similarly, plenty of abandoned industrial districts, barracks, or bunkers offer themselves for a fun post-apocalyptic romp. By contrast, shiny spaceships and orbital stations are rather rare, so Traveller-esque space opera LARP is an orphan genre noticeable for its rarity.


    In the Area E, the Twelve Colonies orga found a gem. A fully equipped command and flight control bunker from the Cold War era, with still-functional water and electricity and plenty of exit redoubts in a very playable hill area, this may be the only venue usable as is for science fiction LARP (with the possible exception of the decommissioned Naval destroyer Mölders in Wilhelmshaven). This has not stopped the small LARP community that has formed around the TC LARPs – players as well as orga team members! – to invest a huge amount of work, creativity and dedication into the creation of props to add to the place´s already immense playing value.


    Due to the community´s loving efforts, the CIC now sports a huge array of monitors and a completely illuminated plotting table; there are fully interactive Viper (fighter) and Raptor (assault boat) flight simulators that can be programmed with an infinite number of scenarios. The Raptor also sports an access hatch and crew compartment that can be used to play out passenger flights or boarding missions. The bunker´s cavernous flight control deck has been converted into a hangar bay, with ammo trolleys, missile racks and plenty of toys for the deckhands to play with. There is a complete armoury, MARDET (Marine detachment) staging area, commander´s office, tactical briefing rooms, a small gym, a wall of honoured dead plastered with hundreds (maybe thousands) of photos and hand-written letters to lost loved ones, a shrine to the Gods of Kobol, a counselling room, a press office, a Colonial conference room, a sick bay, a huge engine room full of monumental machinery. All cooridors had PA rigs and loudspeakers that played ship´s noises: a steady drone, interspersed with relais clicking and bulkheads creaking, and the occasional announcement („XO to the commander´s office, repeat, XO to the commander´s office“). From the moment I set foot in it, the bunker felt like a starship. The setting alone was already wonderfully immersive.


    Area E has a few drawbacks, but they are comparatively minor ones. The temperature inside cannot be raised above 10°C (50°F), or the resultant condensation will cause mould and corrosion. This is also why the bunker may only be opened a certain number of times a year, and only in the cold season. As it was, the body heat and moisture generated by the players necessitated electrical dehumidifiers to be placed at key positions and left running around the clock. As long as the players kept moving, conditions were okay, but an idle player got cold pretty quickly. As a result, everyone wore long underwear beneath their outfit. A few scarves, caps and woolen hats were in evidence and in places marred the effect of the gorgeous uniforms, if only by a bit.


    For similar reasons, the sleeping quarters, mess and galley were located in a separate building, which necessitated a half-minute hike through an open-to-the-sky area cheerfully dubbed the „steerage deck“. Players and orga made the best of it, pointedly ignoring the outdoor conditions, occasionally complaining in-character that the engineering crew never seemed to get around to fixing the atmospheric and lighting conditions on this deck. Well, that´s war for you, and of course, patching up the Vipers got top priority.



    THE SETTING


    For the con´s duration, the Area E bunker came alive as the Colonial Defender (destroyer-class ship) Iason, support vessel to the Battlestar Acheron leading a gaggle of civilian ships away from the destroyed Human colonies, harried by Cylons, in search of a new home. Occasionally, the bunker´s lower decks were partitioned off and redecorated to represent other ships during boarding missions – a renegade Human ship in the hands of a Cylon „skinjob“ (infiltrator), and later a resurrection ship alive with Centurion battle robots.


    Players and NPCs took the roles of bridge crew, flight officers, deckhands, soldiers and civilians. I (as an NPC) was sent aboard Iason as part of a hostage-rescue team of BSG Acheron´s Colonial Special Forces to support Iason´s Marine complement for the boarding of the civilian starship Novara suspected to be taken over by terrorists.